Ali Atalan zırhlı polis araçlarının sebep olduğu ölümleri sordu

Mardin milletvekilimiz Ali Atalan'ın Dargeçit'te zırhlı polis aracının çarpması sonucu hayatını kaybeden Berfin Dilek ve zırhlı araçların sebep olduğu diğer kazalar hakkında vermiş olduğu yazılı soru önergesi:

9 Şubat 2017 tarihinde Mardin’in Dargeçit ilçesi, Bahçebaşı Mahallesi'ndeki Emniyet Amirliği yakınında bulunan Sakarya İlkokulu 1'inci sınıf öğrencisi 7 yaşındaki Berfin Dilek, okuldan evine gittiği esnada polise ait zırhlı aracın çarpması sonucu yaşamını yitirmiştir.

Ölümle sonuçlanan benzeri bir zırhlı araç vakası 19 Şubat 2016 tarihinde, Mardin’in Nusaybin ilçesinde yaşanmıştı. Ablasını ziyarete giden Dilşa (Gülşah) Ak, polis zırhlı aracından açılan ateş sonucu ölmüş, yanında bulunan 10 yaşındaki kızı da yaralanmıştı.

Başka bir zırhlı araç vakası da 24 Temmuz 2016’da Van’ın İpekyolu İlçesi’nde yaşanmıştı. İlçe Emniyet Müdürlüğü’nün önünde zırhlı aracın çarpması sonucu 4 yaşındaki Taha Kılıç yaşamını yitirmişti.

Bu bağlamda;

1.      7 yaşındaki Berfin’in hayatını kaybetmesine sebep olan zırhlı araç içinde kaç kişi bulunmaktadır? Zırhlı aracı olay esnasında kullanan polis kimdir?

2.      Söz konusu polisin sürücü belgesi var mıdır? Zırhlı araç kullanımı için gereken eğitimi aldığına dair bir belge var mıdır?

3.      Olayın yaşandığı caddede azami hız sınırı kaçtır? O esnada zırhlı araç kaç km hızla gitmektedir?

4.      Olayın yaşandığı yeri gösteren MOBESE, güvenlik kamerası ve zırhlı araç içerisinde bulunan kamerada kayıtlar mevcut mudur, bu görüntüleri kamuoyu ile paylaşmayı düşünüyor musunuz?

5.      Nusaybin’de 19 Şubat 2016 tarihinde Dilşa Ak’ın yaşamını yitirmesine ve küçük kızının yaralanmasına; 24 Temmuz 2016’da İpekyolu’nda 4 yaşındaki Taha Kılıç’ın yaşamını yitirmesine sebep olan güvenlik güçleri hakkında yürütülen soruşturmalar ne aşamadadır?

6.      2008 yılından bu yana, meskûn mahalde zırhlı araçların sebep olduğu trafik kazası sonucu kaç kişi yaralanmıştır, kaç kişi hayatını kaybetmiştir? Bunların kaçı çocuktur?

7.      Ölüm veya yaralanmayla sonuçlanan bu kazalara neden olan kolluk kuvvetleri hakkında başlatılan soruşturma sayısı kaçtır?

8.      Bu kazalara neden olan kolluk kuvvetleri hakkında açılabilmiş dava var mıdır?

9.      Zırhlı araç namlularının sivillere, ev ve iş yerlerine doğrultulmuş şekilde tutulması, sivil can kaybının artmasına sebep değil midir?

10.  19 Şubat 2016 tarihinde Nusaybin’de, 24 Temmuz 2016’da İpekyolu’nda ve 9 Şubat 2017 tarihinde Dargeçit’te yaşanan ölümlerin benzerinin yaşanmaması ve bu riskin ortadan kalkması için zırhlı araçların sivil yaşam alanlarından çıkarılması yönünde çalışmanız var mıdır?

10 Şubat 2017